شرکت سازه گستر نصر

سیستم مدرن فولادی در تولید صنعتی ساختمان

شرکت سازه گستر نصر

سیستم مدرن فولادی در تولید صنعتی ساختمان

شرکت سازه گستر نصر

اجرای انواع سازه های پیچ و مهره ای در کمترین زمان و با بهترین قیمت...
نورد ورق با هر مقطع و ضخامت به سفارش مشتری...
نورد مقاطع رانر و استاد از 1 میلیمتر تا 16 میلیمتر.
با ما در تماس باشید
عبدی 09124806521

آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۸، ۱۸:۰۸ - 1xbet giriş
    1xbet giriş
نویسندگان

متن شایعه

تر میت thermite چیست ؟ 

اگر به تئوری غیر طبیعی بودن انفجار پلاسکو اعتقاد دارید، این مقاله توضیحاتی برای چگونگی انفجار دارد. چرا از زیر آوار ها آتشی سرکش بیرون می زند؟ در پلاسکو، شواهد اولیه استفاده از thermite را نشان می دهد. برای تخریب فنی و اصولی ساختمان های بزرگ که "controlled demolition/standard demolition" نام دارد، از ماده ای شدیدا ً حرارت زا به نام thermite استفاده می شود. ماده thermite در نقاط مختلف ساختمان جاسازی شده و با کنترل از راه دور جرقه زده می شود در ابتدا با انفجاری نسبتا ً خفیف شروع به سوختن می کند. بدلیل وجود اکسیژن در ترکیب آن،  برای سوختن نیازی به اکسیژن هوا ندارد، حرارت بسیار بالایی آزاد می کند. حرارت این ماده در عرض 2 ثانیه به 2500 درجه سانتیگراد می رسد. با این حرارت، فولاد های اسکلت سریعاً ذوب شده و بتن ها خشک و ترک ترک می شود تا ساختمان بصورت عمودی روی خودش فرو بریزد. ساختمان به قطعات نسبتا خرد شده تبدیل می شود. یعنی قطعاتی ریزتر از آنچه که برای فرو ریختن لازم است. همچنین دود سفید-خاکستری غلیظی تولید می کند که در حقیقت غباری از ذرات جامد است و بعلت حرارت بالا، بسرعت در هوا صعود می کنه و نهایتا سطح ساختمان ها و اشیاء اطراف را می پوشاند. آثار thermite پس از حادثه چیست؟ پس از آوار شدن ساختمان، thermite باقی مانده در زیر همچنان به سوختن ادامه میدهد و زیر آوار تولید حرارت مدت ها ادامه می یابد، و اگر آوار برداشته شود با شعله های سرکش آتشی مواجه می شویم که بدون اکسیژن می سوزد. و البته دود سفید رنگی که مدت ها بیرون می زند. به همین دلیل معمولا برای اطفاء حریق پس از تخریب فنی مدت های طولانی بر روی آوار آب می افشانند. کاری که در حال حاضر در پلاسکو انجام می شود و برای کسانی که در زیر آوار مانده باشند خطر خفه شدن را بسیار بالا می برد. و اما آثار قابل پیگیری thermite پس از حادثه چیست؟ 1 اصلی ترین آنها که وجود thermite را تأیید می کند، آثار ذوب شدگی فولاد است. زیرا بهیچ عنوان با حرارت سوختن مواد فسیلی و یا پوشاک پلاسکو با اکسیژن دمای ذوب فلز فراهم نمی شود، پس حتی اگر فولاد مقاومت مکانیکی اش را از دست بدهد به دمای ذوب نمی رسد. 2 آلومینیوم اکسید محصول واکنش، همان ماده پودری خاکستری رنگ که سرو صورت و لباس آتش نشان ها و ساختمان های اطراف را پوشاند. 3 ذرات کروی شکل (microsphere) آهن خالص در خاک آوار، چین خوردگی هایی در تیر آهن ها که نشانه قطعی ذوب شدن و سرد شدن دوباره فولاد است. 4 قطعاتی از مصالح و فولاد که پس از ذوب شدن به هم جوش خورده و قطعات بزرگی را تشکیل می دهند. ترکیبات گوگردی قابل توجه در ترکیب آوار بجا مانده. زمین زیر بنای ساختمان در اثر واکنش حرارت زا به تدریج گود می شود و در نهایت گودال های قابل توجهی در زمین ایجاد می کند. اگر افراد حاضردر صحنه  و یا یک تیم متخصص بتوانند نمونه یا سمپل هایی را برای پیگیری و تحقیق از میان آوار بردارند . این نمونه ها در آزمایشگاه های مربوطه می توانند طبیعی یا غیر طبیعی بودن انفجار را ثابت کنند و به این بحث پایان دهند.
 "


پاسخ شایعه

1. تئوری استفاده از ترمیت، بیشتر مربوط به تخریب برج های دوقلو در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می باشد که شایعه پرداز آن را برای مدل حادثه پلاسکو بومی سازی کرده است!
2. تخریب ساختمانهای بزرگ با مواد منفجره انجام میشود و استفاده از ترمیت، به ویژه در برج های دوقلو مورد ابهام و مناقشه صاحب نظران است!
3. تحقیقات مرکز ملی استاندارد و تکنولوژی آمریکا نشان داد برای سست کردن هر نیم کیلوگرم فولاد بدنه اسکلت فلزی، نیاز به همان مقدار ترمیت است که فقط دما را به ۷۰۰ درجه سیلسیوس برساند و فولاد شل شود و نه مذاب! 
4. بنابراین با فرض قبول ادعاهای متن، در حادثه پلاسکو نیاز به استفاده از هزاران کیلوگرم ترمیت بود که باید در زمان و جهت مناسب و در تماس مستقیم با سازه فلزی نصب می شد تا شاید بتواند آن سازه عظیم را تنها سست کند و نه ذوب! 
5. پلاسکو مرکز پوشاک بود و علت وجود آتش خفته و حرارت بالا در زیر آوار، نفوذ آتش به زیرزمین این ساختمان است که انبارهای نخ، تریکو، الیاف و پارچه بودند!
6. تخریب ساختمان از طبقه دهم آغاز شد و سایر طبقات وزن را تحمل نکردند و ساختمان فروریخت، درحالیکه با فرض تعمدی بودن حادثه، باید تخریب از طبقات پایین انجام می شد!
7. وزیر اطلاعات خبر داد هیچ نشانه و علامتی از تروریستی بودن حادثه پلاسکو در دست نیست!
8. گمانه زنی هایی از علت حادثه انجام می شود اما باید تا پایان تحقیقات و اعلام نتایج رسمی صبور باشیم و از انتشار اخبار غیر رسمی خودداری کنیم...

حق جو و حق طلب باشیم

http://shayeaat.ir/post/766

نظرات  (۵)

۱۲ تیر ۹۶ ، ۱۶:۳۸ c diff and foot pain
I am very happy to read this. This is the kind of manual
that needs to be given and not the random misinformation that
is at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.
Hey would you mind letting me know which web host you're using?

I've loaded your blog in 3 different browsers and I
must say this blog loads a lot faster then most.
Can you suggest a good internet hosting provider at a honest price?
Kudos, I appreciate it!
پاسخ:
Hi, thanks for your opinion Sazehgostar Nasr company's thank you dear friend
When I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added-
checkbox and from now on each time a comment is added I get 4 emails with
the exact same comment. Is there a means you are able to remove me
from that service? Cheers!
My family all the time say that I am killing my time here at net, but I know I am getting know-how everyday by reading such
nice posts.
Hello, this weekend is pleasant in favor of me, as
this time i am reading this great informative piece of writing here at my residence.
پاسخ:
I wish you a good weekend, but will soon update our website with new projects

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
"کپی برداری از محتویات وبلاگ شرکت سازه گستر نصر با ذکر منبع اشکالی ندارد"